بدنه موتور قایق پارسان از نوعی آلیاژ المینیومی ساخته شده که در برابر آب و خورندگی مقاومت دارد. امکان تنظیم ارتفاع برای آبهای پر عمق و کم عمق را داشته و از نوع موتور های دو زمانه است. در این موتور، تعویض دنده بسیار راحت بوده و حالت دنده جلو و خلاص دارد. فرمان موتور قابل تنظیم بوده که هنگام مانور در آب کارایی دارد. روی فرمان در قسمت جلویی کنترل دریچه گاز برای کم و زیاد کردن سرعت دارد و زیر همین قسمت یک سیستم خاموش کن اضطراری در هنگام مواجح با خطرات احتمالی در آب دارد. موتور قایق پارسان یک ترموستات برای سیستم خنک کنندگی دار، سیستم کاهش دنده لرزشی برای کار کردن صاف و بی سر صدا دارد. سیستم جرقه زنی این موتور از نوع CDI است و باعث زود تر روشن شدن موتور میشود. این موتور بدون ایجاد سر و صدا کار کرده و ایجاد آلودگی نمیکند. 8 اسب بخار قدرت داشته و برای راحتی در زمان قایقرانی مناسب می باشد.